شناسهٔ خبر: 173587 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی موانع پروژه ۱۷۲ واحدی نهضت ملی مسکن مینودشت با حضور تیم پایش عملکرد مسکن گلستان

راه و شهرسازی گلستان موانع پروژه ۱۷۲ واحدی نهضت ملی مسکن مینودشت با حضور تیم پایش عملکرد مسکن گلستان در محل پروژه و راهکارهای رفع آن‌ها بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، کمیته پایش نهضت ملی مسکن در استان گلستان به ریاست سید محمد حسینی مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان و با حضور نمایندگانی از دفتر فنی امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، بانک مسکن و نظام مهندسی ساختمان استان در محل پروژه ۱۷۲ واحدی مینودشت برگزار و چالش های موجود در این پروژه بررسی شد.

همچنین در ادامه با حضور اعضای کمیته پایش نهضت ملی مسکن در پروژه ۴۸ واحدی نهضت ملی مسکن شهرستان مینودشت، روند اجرای پروژه بررسی و برای رفع مشکلات بانکی این پروژه مقرر شد بانک مسکن نسبت به واگذاری تسهیلات و کاهش نرخ سود تسهیلات اقدام کند.

در این بازدید سازمان نظام مهندسی مکلف شد نسبت به تخفیف پروانه ساختمانی اقدام کند.

تسریع در صدور اسناد تفکیکی برای هر یک از بلوک های پروژه و انجام اقدامات لازم برای تامین برق پروژه ها از دیگر موارد مطرح شده در این بازدید تخصصی بود.

گفتنی است پروژه ۴۸ واحدی طرح نهضت ملی مسکن مینودشت به صورت خودمالک و در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع در حال احداث بوده و هم اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

همچنین در راستای حضور کمیته پایش نهضت ملی مسکن استان گلستان در شهرستان مینودشت از روند احداث مدرسه شش کلاسه سایت مسکن مهر مینودشت بازدید شد.

این پروژه در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر در دو طبقه با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان در حال اجرا است.

مدرسه مسکن مهر مینودشت که با رویکرد تامین خدمات زیربنایی پروژه های مسکن مهر احداث می شود، در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.